Ta reda på var våra filialer finns, vilka tjänster vi erbjuder och hur du kontaktar oss.
Upptäck REMONDIS med dess ca. 900 filialer i över 30 länder i Europa, Afrika, Asien och Australien.
Hotell- och restaurangbranschen står inför unika utmaningar när det gäller avfallshantering och hållbarhet. REMONDIS erbjuder heltäckande och flexibla återvinningstjänster som hjälper hotell och restauranger att möta dessa utmaningar genom anpassade lösningar som förbättrar avfallshanteringen, minskar miljöpåverkan och stödjer hållbarhetsmålen. Med vår långa erfarenhet och engagemang för innovation kan vi erbjuda tjänster som passar både små och stora verksamheter inom hotell- och restaurangsektorn.
Hotell och restauranger genererar stora mängder av olika typer av avfall, såsom matrester, förpackningsmaterial, glas, metall, plast och papper. Dessa verksamheter behöver hantera avfallet på ett effektivt sätt för att:
Nulägesanalys
Våra återvinningsexperter gör en nulägesanalys i dialog med er för att gå igenom hur ni sorterar avfall och vad det finns för möjligheter att återvinna mer och spara pengar. Vårt mål är att ni ska göra en förflyttning uppåt i avfallstrappan och med effektiva processer bidra till att minimera avfallet som genereras och därmed minskad miljöpåverkan. Nulägesanalysen resulterar i en rapport som visar:
Återvinningsplan
Efter nulägesanalys, rapport och bedömning av förbättringspotential tar vi fram en gemensam återvinningsplan.
Uppföljning av förbättringsprojekt
När planen sätts i drift följer vi uppsatta mål och nyckeltal.
REMONDIS är engagerade i att främja hållbarhet inom hotell- och restaurangsektorn. Våra transporter är fossilfria, och vi använder oss av citynära anläggningar och lokala hubbar som minskar trafikbelastningen och miljöpåverkan. Dessutom skickas mycket av det insamlade materialet till återvinning via järnväg, vilket ytterligare minskar koldioxidutsläpp.
Genom vår kundportal får hotell- och restaurangägare tillgång till:
Med REMONDIS som partner kan hotell och restauranger säkerställa en effektiv, hållbar och ekonomiskt fördelaktig avfallshantering. Tillsammans bidrar vi till en mer cirkulär ekonomi och en grönare framtid där både gäster och miljön gynnas av era hållbara val.
Anton Fors
Account Manager
Stockholm
Tel: +46 72 230 10 62
E-Mail
Joakim Carlsson
Account Manager
Göteborg
Tel: +46 73 059 31 20
E-Mail
Oscar Svensson
Account Manager
Göteborg
Tel: +46 76 798 10 68
E-Mail
Gunnar Hubner
Account Manager
Malmö
Tel: +46 73 062 83 25
E-Mail
Lawrence Lundbom
Account Manager
Stockholm
Tel: +46 76 116 61 43
E-Mail